Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Colonização de Lourenço Marques

Cover image for

Download


Published: 1897
Language: Portugues
Wordcount: 11,684 / 46 pg
LoC Category: F
Downloads: 532
Added to site: 2010.11.21
mnybks.net#: 29639
Origin: gutenberg.org
Genre: History
Excerpt

as creanças não medram, e só por excepção se poderão vêr ali filhos de colonos europeus, nascidos e creados no districto. Não os conheço e as poucas creanças que se encontram, essas vivem custosa e difficilmente; é por isso que não posso sem pezar, vêl-as partir para Lourenço Marques inconscientemente levadas pelas familias, sem que os paes imaginem qual o fim quasi inevitavel que as espera.

É a agricultura o principal recurso das colonias de população e isso mesmo se tem supposto em varios projectos de colonisação propostos para Lourenço Marques; é, porém, um facto averiguado que o branco, o europeu, não póde trabalhar ali a terra ou cultival-a elle proprio, sem grave risco de vida; bem o demonstrou a grande mortalidade que houve durante a construcção do caminho de ferro do Transvaal e ainda ultimamente alguns factos passado

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Adam Quinn
Author and aspiring engineer Adam Quinn loves to dream up new worlds with interesting technology and factions. This resulted in the creation of his debut novel, Flashpoint. As our author of the day, Quinn talks to us about Flashpoint, how much worldbuilding this epic novel required and how he created his characters.
Read full interview...