Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Les derniers Iroquois

Cover image for

Download


Published: 1876
Language: French
Wordcount: 62,077 / 223 pg
LoC Category: D
Downloads: 757
Added to site: 2006.03.21
mnybks.net#: 13138
Genre: History
Excerpt

e; cette époque, passer pour la limite des territoires sur lesquels la Compagnie de la baie d'Hudson exerçait un empire absolu, puisque cette compagnie avait droit de vie et de mort sur tous les habitants.

Une factorerie, le fort Langley, établi sur le bord méridional, à huit ou dix milles de l'embouchure du cours d'eau, lui appartenait.

C'était un comptoir important pour traiter avec les insulaires de Quadra ou Vancouver et les tribus indigènes cantonnées dans l'intérieur des terres, à l'est des montagnes Rocheuses.

Après un long et périlleux voyage, qui dura plus de neuf mois, Nar-go-tou-ké et sa femme arrivèrent au fort Langley. L'intention du chef iroquois était de se fixer sur la rive septentrionale de la Tacoutche, afin de ne pas s'exposer à la malveillance des agents de la Compagnie; et d'avoir près de son campement un débouché pour les pelleteries qu

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Guy Sigley
When Guy Sigley isn't running around in his full-time job as a small business manager (a.k.a. stay-at-home dad), he writes stories about a guy called Barney. As our author of the day, we chat to Sigley about his book, how much he has in common with Barney and what it takes to write successful comedy.
Read full interview...