Free and Discounted Ebooks
Join 150,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Il colore del tempo

Cover image for

Download


Published: 1900
Language: Italian
Wordcount: 45,928 / 167 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 1,668
Added to site: 2010.05.20
mnybks.net#: 27814
Genre: Essays
Excerpt

: per ottenere da essa il massimo della commozione nervosa, bisogna spendervi intorno il massimo d'intelligenza.

Chi parlerà allora a tutti, chi vorrà farsi intendere da tutti, dagli umili, dai semplici, dai poveri di spirito? Leone Tolstoi. Ma la sua religione, il suo nuovo cristianesimo, sorge dalle vive viscere della filosofia pessimista, considera l'umanità presente come un puro nulla, nega tutta quanta la nostra scienza, nega tutta quanta la nostra arte!

E quelli che affermano l'onnipotenza della scienza non sono già più contenti! La scienza, così gaia nei primordî, durante il Rinascimento, quando il Rabelais rideva del suo riso immortale, è ora triste. I suoi pratici adattamenti, i progressi materiali, le invenzioni che hanno reso più rapida e intensa la vita, hanno pure logorato la fibra umana. La nostra razza deperisce, i nostri nervi sono in convulsione. La scienza ci ha dato l'elettricità, ma ci ha dato anche la dinam

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 150,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

William A. Liggett
Some of Bill Liggett's earliest memories are of climbing over the rocks near their family cabin in the mountains. He has always had a love for nature and a keen interest in science, which inspired him to start writing books in the "cli-fi" genre, where behavioral and earth sciences are blended to create riveting fiction. As our Author of the Day, Liggett talks about his book, Watermelon Snow, his research and reveals why he put a positive spin on a book about global warming.
Read full interview...