Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Il Re prega

Cover image for

Download


Published: 1874
Language: Italian
Wordcount: 99,114 / 335 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 952
Added to site: 2009.05.21
mnybks.net#: 24230
Excerpt

della politica, delle belle arti, della teologia, della filosofia, della società civile--era a' suoi occhi un non senso. Tutto o niente! l'aut Cesar aut nihil del figlio di Alessandro VI: ecco la sua divisa. L'astinenza o l'orgia, l'ateismo o un dio-travicello, il rey neto o dei consoli al mese, l'aristocrazia o la plebe, la schiavitù della donna o l'amor libero al di fuori del matrimonio..., tali erano le sue credenze, la sua regola di condotta interna, pur subendo la legge inconseguente del mondo tal quale esiste. Il suo spirito non rinculava in faccia a qualsiasi abisso; la sua persona si curvava sotto il giogo sociale.

Si susurravano sul suo conto, nelle chiacchierate di provincia, le più infami, le più strane, le più assurde calunnie. Lo si credeva alchimista, amante di sua sorella, mago, fabbricatore di monete false, assassino di fanciulli e sacrilego, cospiratore, autore di libelli ingiuriosi, empio, socialista, ateo, santo che faceva dei mir

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Jennette Green
Jennette Green discovered a love for writing in the second grade. She had stories in her mind that were simply calling to be written. The Kaavl series is one such a story, which has been with her since she was eighteen. As our Author of the Day, Green reveals how many times she rewrote Kaavl Conspiracy, how her books come together and gives a sneak peek into what we can expect from her next.
Read full interview...