Free and Discounted Ebooks
Join 150,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Da Loucura e das Manias em Portugal

Cover image for

Download


Published: 1871
Language: Portugues
Wordcount: 25,408 / 86 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 1,058
Added to site: 2010.11.10
mnybks.net#: 29540
Excerpt

das ficam-se sorrindo áquella palavra:--Ámanhã!

Uma, aqui, sem fazer caso do delirio que vae em roda d'ella não faz senão costurar; coser, coser, coser; e gritam, e pulam, e dançam, e ralham, e atropelam-a, e ella vae costurando, cosendo, cosendo, tranquillamente, prudentemente, como se fôra o sol no meio da noite, a acção no meio da idéa, a rasão no meio da loucura!

Outra falla sósinha, e ri. De que está a fallar sempre? De que está sempre a rir? Está a rir das coisas, e a fallar de um certo, por causa de quem veiu a observar que a maior parte dos amantes ficariam contrariados com o possuir para sempre e sem partilhas o objecto da sua adoração; e que, se se dirigem mais homenagens ás casadas do que ás solteiras, é porque o marido é um obstaculo que ninguem supprime, e dá, por isso mesmo, a melhor latitude a protestos de dedicação.

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 150,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

George A. Santino
From a very young age, George A. Santino realized that if you wanted something, you had to work for it - even if that meant digging for soda bottles in trash cans. This attitude got him far in life - he received four rejections from Microsoft before they employed him in an entry level position. Years later, he made partner and managed to retire at age 55. As our author of the day, Santino tells us more about his autobiography and what it takes to get back up in life.
Read full interview...