Free and Discounted Ebooks
Join 150,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

O culto da arte em Portugal

Cover image for

Download


Published: 1896
Language: Portugues
Wordcount: 32,389 / 113 pg
LoC Category: N
Downloads: 1,285
Added to site: 2009.11.12
mnybks.net#: 25783
Genre: Art
Excerpt

iniciada no seculo XIV, é interrompida por desavenças entre os architectos, uns allemães, outros italianos, outros francezes; é continuada no seculo XVI em stylo da renascença; e tão sómente em 1805 a restauração do monumento no seu stylo primitivo, segundo os programmas mais tarde definidos, se achou determinada por Napoleão I, o qual pela vastidão do seu genio, ainda que pouco propicio aos humildes, muitas vezes se adeantou do seu tempo, e em muitas campanhas da intelligencia indicou de antemão o ponto da victoria, assim como ao principiar a campanha de Italia assignalava na carta do Piemonte o logar de Marengo.

Foi Vitet, nomeado inspector geral dos monumentos historicos em 1830, quem primeiro indicou em França o programma das restaurações architectonicas, presentemente seguido em toda a parte:--em Hispanha, onde depois da real ordem de 4 de maio de 1850, se não emprehende obra de especie

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 150,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Franklin Neal
Franklin Neal was born in Liberia and moved to the US at a young age. He has always wanted to tell emotional and powerful stories, which inspired his latest novel, Six Years Black. Neal plans on filming his own stories into movies one day, with him directing. As our Author of the Day, he tells us all about it.
Read full interview...