Free and Discounted Ebooks
Join 150,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

O poeta Chiado

(Novas investigações sobre a sua vida e escriptos)

Cover image for

Download


Published: 1903
Language: Portugues
Wordcount: 12,667 / 48 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 775
Added to site: 2007.09.05
mnybks.net#: 18122
Genre: Poetry
Excerpt

e Valladares e a egreja do Espirito Santo, e que foi do predio ahi situado, onde residira Gaspar Dias, que se alastrou o nome de Chiado para um trecho apenas da rua Direita da Porta de Santa Catharina, conservando esta rua o seu antigo nome desde a Cordoaria Velha[10] até propriamente á porta de Santa Catharina, isto é, até ao Loreto moderno.

[10] A Cordoaria Velha correspondia á rua de S. Francisco, hoje rua Ivens.

Seria em casa de Catharina Dias a Chiada que o poeta Antonio Ribeiro se hospedou. Não podêmos admittir que fosse o marido d'ella que désse o nome á rua, a qual no tempo da viuva ainda tinha a designação antiga e total--de rua Direita da Porta de Santa Catharina.

Pode ser que o poeta recebesse da propria casa de Pai de Nabaes, como seu hospede ou freguez, a alcunha de Chiado, tanto mais que esta alcunha lhe quadrava como astuto e ladino, e que elle, segundo uma accusação de Affonso Alvares

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 150,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Eric Wilder
Growing up, Eric Wilder always loved visiting New Orleans and listening to stories about this fascinating city. This inspired him to write a dark love story that takes place during Mardi Gras. As our author of the day, Wilder tells us all about his book, City of Spirits, where his hove for New Orleans comes from and why he worked a love triangle into his book.
Read full interview...