Free and Discounted Ebooks
Join 150,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Libro bizzarro

Cover image for

Download


Published: 1882
Language: Italian
Wordcount: 21,488 / 81 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 1,314
Added to site: 2006.04.01
mnybks.net#: 13293
Excerpt

ziale attrazione dei due sessi, chiamandola: amore. Anche noi, convinti che il libertinaggio produce il deperimento fisico e morale delle razze, abbiamo riconosciuto la necessità di moderarlo con provvide leggi. Non per questo abbiamo velato la statua del Dio; non abbiamo calunniato la natura. Voi avete detto: l'amore è un peccato; noi ci riteniamo più morali e più logici di voi, coll'aver proclamato che l'amore è un dovere ed un diritto di tutti gli esseri viventi. Dopo questo, non vi recherà meraviglia l'udire che il matrimonio è obbligatorio per tutti gli abitanti dell'isola nostra, salvo i pochi casi nei quali si presentino delle incompatibilità fisiche.

--Vi hanno dunque delle eccezioni...?

--Di queste parleremo in appresso. Permettete che innanzi tutto io vi esponga brevemente i principali articoli del nostro codice coniugale. Appena compiuti i vent'anni, ciascun cittadino dell'isola è autorizzato ad ammogliarsi; ma la fase che

Reader Reviews

Average Rating of 3 from 1 reviews: ***
2007.03.17
gianluigi conti
***..


allegro


SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 150,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Andrea Thome
Andrea Thome is a former broadcast journalist who fell in love with a Major League baseball player after interviewing him. They got married and when she is not out and about pursuing photography as a hobby, she likes to write contemporary romance. As our Author of the Day, Thome reveals what inspired her first book, talks about how she created her own book covers and gives us some insights into what to expect from her next.
Read full interview...