Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

A Casa do Saltimbanco

Cover image for

Download


Author: Mme. de Stolz
Published: 1886
Language: Portugues
Wordcount: 48,729 / 160 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 539
Added to site: 2009.12.29
mnybks.net#: 26136
Origin: gutenberg.org
Excerpt

cute; da agua, sobretudo não mexam no bote. Não quero que vão á estrebaria sem serem acompanhados por Felippe, nem que passem por detraz dos cavallos, que podem atirar algum coice; que nenhum se lembre de querer montar a cavallo, a não ser que Filippe tenha tempo e condescendencia para se prestar a essa brincadeira. Não se debrucem do poço, nem saiam fóra da grade que separa o pateo da estrada, não corram para longe durante o passeio, nem se aproximem muito do moinho de vento, etc.

Adalberto sabia de cór estas prohibições e muitas outras. Quando ouvia sua mãe resumir tudo n'estas simples palavras: «Obedecei, meus filhos», quizera tapar os ouvidos com medo de perceber mais uma vez tudo o que se não devia fazer, pois era justamente do que elle tinha vontade, e veremos bem depressa o que em consequencia d'isso lhe aconteceu.


CAPITULO III

Adalberto havia desobedecido

Quaes

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Guy Sigley
When Guy Sigley isn't running around in his full-time job as a small business manager (a.k.a. stay-at-home dad), he writes stories about a guy called Barney. As our author of the day, we chat to Sigley about his book, how much he has in common with Barney and what it takes to write successful comedy.
Read full interview...