Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Le féminisme français I

L'émancipation individuelle et sociale de la femme

Cover image for

Download


Author: Charles Turgeon
Published: 1902
Language: French
Wordcount: 145,686 / 510 pg
LoC Category: HQ
Downloads: 593
Added to site: 2010.10.06
mnybks.net#: 29195
Excerpt

particulière à chacune des revendications qui suivent. On aura ainsi sous les yeux, dès le début de ce livre, et le cahier des doléances féministes, et l'économie générale de notre travail.

Et donc, les temps sont venus d'une ascension vers la lumière, vers la puissance et la liberté. Enfin l'esclave se redresse devant son maître, réclamant une égale place au soleil de la science et au banquet de la vie. Depuis trop longtemps, la femme est écrasée par la prépondérance masculine dans tous les domaines où son activité brûle de s'étendre et de s'épanouir.

1º Elle souffre d'une infériorité intellectuelle; car les jeunes filles ne sont pas aussi complètement initiées que les jeunes gens aux choses de la vie et aux clartés du savoir.

2º Elle souffre d'une infériorité

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Maria Elena Sandovici
Having lived in both Romania and the U.S., Maria Elena Sandovici soon discovered that life in a foreign country isn't necessarily easier or better than where you grew up. Her book, Dogs With Bagels revolves a lot around this theme. Today we chat with her about homesickness, using flawed characters and the meaning behind the title of the book.
Read full interview...