Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Raggio di Dio

Cover image for

Download


Published: 1899
Language: Italian
Wordcount: 91,675 / 302 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 701
Added to site: 2010.01.26
mnybks.net#: 26452
Genre: Romance
Excerpt

nei giorni festivi metteva in ordinanza un centinaio di fanti a piedi, e una diecina d'uomini a cavallo, che facessero bella mostra battendo le strade da Chiavari a Carasco, a San Colombano e più oltre. Invigilava, nelle stagioni opportune, ai raccolti dei poderi, e riscuoteva in nome del conte tutti i diritti feudali, facendo qui, come del resto, assai bene le cose, con gravità, senza rigore, con giustizia che non escludeva la umanità, persuaso dopo tutto di far piacere al padrone, e più ancora alla padrona.

Quella donna era amata, adorata per tutta la valle dell'Entella e per le vicine convalli dello Sturla, della Graveglia, dell'Ollo. Bisognava vedere che calca di gente, quando, insieme colla nobilissima suocera, la veneranda madonna Bianchina, scendeva ai divini uffizi nella chiesa di San Salvatore. Ricordavano tutti che ne' suoi paesi di là dall'Atlantico era stata regina; e naturalmente si magnificava il suo lontano reame. Quello che non si poteva ingrandire, p

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Kirsten Fullmer
Kirsten Fullmer is an author who bid farewell to her job in the drafting industry and pursued her dream to write novels while traveling with her husband for his job. When she isn't writing, Fullmer loves tinkering with all kinds of crafts, including scrapbooking, cross stitching, crocheting and sewing. As our author of the day, Fullmer chats with us about how she fell in love with the Shabby Chic style, why she picked a small town as the backdrop for her books and talks about her writing habits.
Read full interview...