Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Correspondance, 1812-1876 - Tome 2

Cover image for

Download


Author: George Sand (Amandine Aurore Lucie Dupin)
Published: 1876
Language: French
Wordcount: 93,583 / 304 pg
LoC Category: CT
Downloads: 1,106
Added to site: 2004.11.16
mnybks.net#: 9449
Genre: Biography
Excerpt

Je ne croirai pas manquer aux convenances, en donnant toute la publicité possible à des paroles prononcées devant un nombreux auditoire, et recueillies par toutes les femmes, par toutes les mères avec des larmes de sympathie.

Je dirai que, si M. l'avocat général a prononcé le mot que vous censurez, il ne lui a pas donné le sens qui vous blesse et qu'il a qualifié de noble, de glorieux le sentiment de force et de loyauté qui dicta ma conduite en cette circonstance. M. l'avocat général me pardonnera d'avoir si bonne mémoire. Il est le seul de mes juges dont je connaisse et dont j'accepte l'arrêt.

Je vous remercie, monsieur, non des éloges personnels que vous m'accordez dans votre journal, je ne les mérite pas; mais de la justice que vous rendez au vrai principe et au vrai sentiment de l'honneur féminin: la sincérité. Je souhaite que ce principe triomphe et je ne me pose pas comme l'héroïne de cette cause; je suis simplement l'adepte zélé ou l'adhérent sympathique de toute doctrine tendant à étab

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Lisa Mondello
New York Times and USA TODAY Bestselling Author, Lisa Mondello, is back with another excellent book in her Dakota Hearts series. This collection of popular romance novels was inspired by an F3 tornado that came through her town and, as our author of the day, Mondell0 tells us more about it. She also gives us more insights in the characters of Her Dakota Man, her emotions during the writing process and talks about happily ever afters.
Read full interview...