Free and Discounted Ebooks
Join 150,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

I moribondi del Palazzo Carignano

Cover image for

Download


Published: 1862
Language: Italian
Wordcount: 43,370 / 154 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 2,306
Added to site: 2006.10.02
mnybks.net#: 14867
Excerpt

e, per mezzo dei loro parenti, un punto di contratto col bilancio. Un ministro abile, che sapesse il suo M. Guizot a menadito, darebbe all'Europa il singolare spettacolo di un Parlamento senza opposizione, proprio come quello di Parigi, ovvero sgraverebbe il budget di parecchi milioni. E basterebbe dire: «Signor deputato, ella è uomo indipendente poichè siede alla sinistra; ora, come il pubblico maligno potria sospettar del disinteresse della S. S., io le vengo in ajuto. Ella è funzionario; il padre di lei è ricevitor generale, magistrato, il fratello di lei è prefetto: io li metto in disponibilità!» Eh! credete voi che gli eroi piovano sui banchi della sinistra, in presenza di un discorso così eloquente del ministro Cordova, per esempio, che è di taglia da farlo?

--Malanno! considera mia moglie: al postutto si ha un cuore da disponibilità? Perdere dodici o quindicimila lire l'anno?...

--Non è vero, signora? soggiu

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 150,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

J.T. Brannan
When J.T. Brannan started writing a book about a "secret agent" doing a job for the US government, he had no idea that this was going to be the start of a bestselling series. Today, his Mark Cole books are extremely popular and Brannan a full-time writer (when he isn't teaching martial arts). As our Author of the Day, Brannan reveals how James Bond inspired his work, talks about his years in the Army and gives us a sneak peek in what he is working on right now.
Read full interview...