Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Tiranni minimi

Cover image for

Download


Published: 1913
Language: Italian
Wordcount: 11,030 / 43 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 934
Added to site: 2009.01.07
mnybks.net#: 23061
Genre: Short Story
Excerpt

rave; d'Europa, perchè «si abituasse ad essere di buon cuore», l'obbligava a dividere con Agnese il biscottino che la bamberottola succiava adagio adagio, tuffandolo nella mezza marenata della mamma.

Ma in sul più bello di tanta serenità e di tanta pace, verso il settimo giorno, si addensarono le prime nubi, sotto forma di semplici ammonizioni:--«Bada, Agnese; ti ho già detto un'altra volta che mi consumi troppa legna!--Bada, Agnese; il signor Conte ha gridato con me perchè non gli hai smacchiato l'abito nero.--Agnese, devi star più attenta alle cose!--Agnese, diventi poltrona!--Agnese, non abusare della mia bontà!» Poi la Contessa cominciò a stringere le labbra, a scrollare il capo, segni forieri di tempesta, e a mormorare: «Non capisco... Avevi fatto tanto bene i primi giorni... Non capisco; ma ci sarà sotto la sua ragione!» Frase misteriosa, detta così misteriosamente da spaventare

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

M C Domovitch
After years of being a top model, successful entrepreneur, financial planner and TV host, M C Domovitch decided to step out of the lime lights to a quieter life of writing and beekeeping. In this interview, Domovitch chats with us about her passion for writing, what inspired her latest book, Scar Tissue and how her own characters often surprise her.
Read full interview...