Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Mater dolorosa

Cover image for

Download


Published: 1919
Language: Italian
Wordcount: 126,523 / 424 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 1,324
Added to site: 2009.05.22
mnybks.net#: 24241
Genre: Romance
Excerpt

che, con la ripugnanza dell'ermellino, per non aver inzaccherate dal fango neppur le balzane della veste, si ritirò dal mondo, si rinchiuse nella sicura tranquillità della sua casa e, con un pretesto o coll'altro, mise alla porta tutta la buona società di Borghignano.

Si fece una sola eccezione per il conte Giorgio Della Valle, che, quantunque giovanissimo ancora, nutriva da molto tempo per la duchessa Maria un'affezione quasi fraterna. Di ciò, s'intende da sè, la mattina all'ora di colazione, e la sera dopo il teatro, nel gran caffè di Borghignano, si faceva ogni sorta di commenti. Ma anche la maldicenza non faceva a Maria nè caldo nè freddo: aveva quella sua bimba che veniva su vispa come un demonietto; aveva un marito che, elevandosi dalle mediocrità inconcludenti, sapeva tener alto l'onore della casa; aveva un amico onesto, sincero, affezionato, al quale poteva confidare e gioie e timori, con cui discorrere del suo bel sogno di

SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

Lisa Regan
Multi-award winning author, Lisa Regan, writes parts of her bestselling crime/suspense novels in a small notebook whenever she finds a spare 10 minutes, with her dog cuddled up on her lap. Today Regan gives us some insights into the creation of Claire Fletcher, what inspired her to write this book and how she decided to be a writer rather than an astronaut.
Read full interview...