Free and Discounted Ebooks
Join 130,000 readers! Get our ebook deals straight to your inbox.

Baby

Cover image for

Download


Published: 1913
Language: Italian
Wordcount: 24,007 / 86 pg
LoC Category: PQ
Downloads: 4,338
Added to site: 2009.06.05
mnybks.net#: 24361
Excerpt

di tatto, che conosceva, che vedeva tutta Verona e che gli era affezionatissima: ebbene, si sarebbe consigliato con lei.

--Ah, fiol mio!--gli rispose la vecchia signora sprofondata nella sua poltroncina, accanto al caminetto, mentre accarezzava le orecchie a un piccolo levriere, che si teneva accucciato sulle ginocchia.--Ah fiol!... Bellezza molta, ma bezzetti pochi in quella casa!... Del resto, riguardo alla puta, non posso dir niente; non la conosco. Ma, gli altri... teste mate; teste mate!... Il padre... un esaltà: ha sempre fatto il rivoluzionario È scappato di casa nel quarantotto; è stato in prigione, poi gli hanno fatto la grazia, ma invece di mettere giudizio, è andato prima a Londra, poi s'è arrolato in Piemonte, e dev'essere morto a San Martino. La madre era di buona famiglia; ma romantica in sommo grado. Ha voluto sposare il Parabiano per forza, e ha girato il mondo con lui. Il figlio poi, l'ere

Reader Reviews

Average Rating of 3 from 1 reviews: ***

beautiful book


SUBSCRIBE TO MANYBOOKS 

FREE EBOOKS 

Join 120,000+ fellow readers! Get Free eBooks and book bargains from ManyBooks in your inbox. 

We respect your email privacy

(advanced)
login | register

User ID

Password

reset password

Author of the Day

WJ Lundy
As a still-serving military veteran, WJ Lundy has over 15 years of combined service with the Army and Navy in Europe, the Balkans and Southwest Asia. He is also the author of the very successful WTF series, in which Lundy applies his military experience to paint action-packed, realistic scenes in a post-apocalyptic world where zombies roam the lands. Today, Lundy chats with us about his Escape omnibus, how he wrote his first novel in a notebook in Afghanistan and why his zombies are scarier than most.
Read full interview...